• Spirulina: de multivitamine van moeder natuur

    Spirulina: de multivitamine van moeder natuur
    • Spirulina bevat Omega-6 en Omega-3
    • Zeer rijk aan antioxidanten
    • Rijk aan vitamines en mineralen: B, A, C, E en zelfs K
    • 20 keer de inhoud van bètacaroteen dan in een wortel
    • Hoog eiwitgehalte: 65% van de algen zijn eiwitten

Spirulina

Spirulina valt onder blauwgroene algenne is ongeveer 3,5 miljard jaar our. Er zijn bronnen die zeggen dat ze niet echt algen zijn, maar een bacterie. Bacteriën zijn de oudste manier van leven op aarde. We zouden kunnen zeggen dat vanuit evolutionair oogpunt spirulina zich tussen bacteriën en planten bevindt.

Spirulina zit vol met voedingsstoffen die krachtige effecten kunnen hebben op je lichaam en hersenen. Bovendien is het enrom voedzaam.

Een enkele eetlepel (7 gram) gedroogd spirulina-poeder bevat:
• Eiwitten: 4 gram.
• Vitamine B1 (thiamine): 11% van de aanbevolen dagelijkse dosis
• Vitamine B2 (riboflavine): 15% van de aanbevolen dagelijkse dosis
• Vitamine B3 (niacine): 4% van de aanbevolen dagelijkse dosis
• Koper: 21% van de ADH.
• Ijzer: 80% van de aanbevolen dagelijkse dosis
Spirulina heeft een uitzonderlijk hoge voedingswaarde

Spirulina is een alg die zowel in zoet als zout water groeit. Net als planten kunnen algen energie uit zonlicht produceren via een proces dat fotosynthese wordt genoemd. Spirulina werd al gebruikt door bijvoorbeeld de Azteken, maar het werd weer populair toen het ruimteagentschap NASA voorstelde dat het in de ruimte kon worden gekweekt en door astronauten als voedsel kon worden gebruikt tijdens ruimtevaart.

Een standaard dagelijkse dosis spirulina is 3-5 gram, maar doses tussen 10-20 gram per dag zijn effectiever en worden vaak in studies gebruikt. Zo ziet spirulina eruit: zowel in tabletten als in poeder: het bevat ook aanzienlijke hoeveelheden magnesium, kalium en mangaan en kleine hoeveelheden van bijna alle andere voedingsstoffen die we nodig hebben.

Dit alles met slechts 20 calorieën en 1,7 gram verteerbare koolhydraten. Dit betekent dat spirulina letterlijk het meest voedzame voedsel op aarde is. Een eetlepel spirulina bevat een kleine hoeveelheid vet (ongeveer 1 gram), omega-6 en omega-3-vetzuren in een verhouding van ongeveer 1,5: 1. De kwaliteit van het eiwit in spirulina is uitstekend. Het bevat alle essentiële aminozuren die we nodig hebben. Er wordt vaak beweerd dat spirulina vitamine B12 bevat, maar dit is niet waar. Het bevat pseudovitamine B12, dat niet door het menselijk lichaam kan worden gebruikt.

Spirulina heeft krachtige antioxiderende en ontstekingsremmende eigenschappen.
Oxidatieve schade kan ons DNA en onze cellen beschadigen. Deze schade kan chronische ontsteking veroorzaken, wat bijdraagt ​​aan kanker en andere ziekten. Spirulina is een geweldige bron van antioxidanten die beschermen tegen oxidatieve schade. Het belangrijkste actieve ingrediënt is phycocyanine. Deze antioxidant geeft Spirulina ook zijn unieke blauwgroene kleur. Phycocyanine bestrijdt vrije radicalen en remt de productie van inflammatoire signaalmoleculen, met opmerkelijke antioxiderende en ontstekingsremmende effecten.

Samenvattend: phycocyanine is de belangrijkste actieve antioxidant in spirulina en wordt niet gevonden in andere algen of planten. Daarom is het uniek voor spirulina. Het heeft krachtige antioxiderende en ontstekingsremmende eigenschappen.

De 10 krachtige voordelen van Spirulina:

    1) Spirulina kan helpen cholesterol te verlagen.
    2) Spirulina beschermt LDL-cholesterol tegen oxidatie.
    3) Spirulina lijkt anti-kanker eigenschappen te hebben.
    4) Studies tonen aan dat spirulina de bloeddruk kan verlagen.
    5) Spirulina verbetert de symptomen van hooikoorts.
    6) Spirulina kan effectief zijn tegen bloedarmoede.
    7) Verbetert spierkracht en uithoudingsvermogen met spirulina.
    8) Spirulina kan helpen bij de controle van de bloedsuikerspiegel.
    9) Spirulina ontgift zware metalen (vooral arseen).
    10) Spirulina stimuleert de productie van natuurlijke immuuncellen.

  • Verschil tussen spirulina en chlorella
  • Verschil tussen spirulina en chlorella

    Dit zijn de belangrijkste verschillen tussen beide:
    • Chlorella bevat meer chlorofyl is en een sterkere ontgifter dan spirulina
    • Spirulina bevat meer eiwitten en vetzuren dan chrorella
    • Chlorella bevat meer bèta-caroteen dan spirulina
    • Spirulina bevat fycocyanine, een krachte antioxidant

    Bestel online

  • Stichting Virtute Naturae
  • Stichting Virtute Naturae

    Stichting Virtute Naturae informeert over de krachtige werking van natuurlijke en plantaardige ingrediënten en bronnen.

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker juist werkt.